.jpg)
Prywatny Gabinet Psychoterapii
Małgorzata Paszkowska-Brzychcy
Regulamin dokonywania płatności w Serwisie Przelewy24
Definicje
Ilekroć w niniejszym Regulaminie użyte są poniższe zwroty lub wyrażenia, należy przez nie rozumieć:
Akceptant - podmiot, który zawarÅ‚ umowÄ™ z PayPro, Sprzedawca oraz Odbiorca PÅ‚atnoÅ›ci.
Agent PÅ‚atniczy – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebÄ™dÄ…ca osobÄ… prawnÄ…, której ustawa przyznaje zdolność prawnÄ… dziaÅ‚ajÄ…cÄ… w imieniu i na rzecz PayPro S.A. jako krajowej instytucji pÅ‚atniczej wyÅ‚Ä…cznie w zakresie Å›wiadczenia usÅ‚ug pÅ‚atniczych.
Użytkownik (PÅ‚atnik) – peÅ‚noletnia osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebÄ™dÄ…ca osobÄ… prawnÄ…, której ustawa przyznaje zdolność prawnÄ…, która dokonuje zapÅ‚aty za towary lub usÅ‚ugi oferowane przez Akceptanta oraz która zaakceptowaÅ‚a regulamin dokonywania pÅ‚atnoÅ›ci w Serwisie, w tym poprzez zlecenie PayPro zainicjowanie transakcji pÅ‚atniczej wykonywanej w ciężar Rachunku.
PayPro SA (PayPro) – Podmiot Å›wiadczÄ…cy UsÅ‚ugÄ™ na rzecz Użytkowników, z siedzibÄ… w Poznaniu, przy ulicy Kanclerskiej 15 (60-327), wpisany do rejestru przedsiÄ™biorców Krajowego Rejestru SÄ…dowego prowadzonego przez SÄ…d Rejonowy PoznaÅ„ Nowe Miasto i Wilda, VIII WydziaÅ‚ Gospodarczy Krajowego Rejestru SÄ…dowego pod numerem KRS 0000347935, numerem NIP 7792369887, o kapitale zakÅ‚adowym wynoszÄ…cym 4.500.000,00 zÅ‚, w caÅ‚oÅ›ci opÅ‚aconym oraz do rejestru krajowych instytucji pÅ‚atniczych prowadzonego przez KomisjÄ™ Nadzoru Finansowego pod numerem UKNF IP24/2014.
Serwis Przelewy24 (Serwis) - internetowy serwis usługowy, pośredniczącym w przekazywaniu płatności pomiędzy Płatnikiem i Akceptantem.
Transakcja płatnicza (Płatność) - dokonywana przez Płatnika indywidualna zapłata na rzecz Akceptanta z wykorzystaniem Serwisu. Każda transakcja jest określona w Systemie, co najmniej poprzez: numer transakcji kwotę, Identyfikator, metodę.
Płatności mogą przyjmować w serwisie Przelewy24 następujące statusy:
-
Oczekująca - Płatność oczekująca na wpłatę,
-
Weryfikowana - PÅ‚atność wpÅ‚acona, podlegajÄ…ca dodatkowej weryfikacji ze wzglÄ™dów bezpieczeÅ„stwa,
-
Do wykorzystania/PrzedpÅ‚ata - PÅ‚atność opÅ‚acona, która oczekuje na przekazanie potwierdzenia do Sprzedawcy,
-
Dokonana - PÅ‚atność opÅ‚acona, w zwiÄ…zku z którÄ… zostaÅ‚o wysÅ‚ane potwierdzenie do Sprzedawcy,
-
BÅ‚Ä™dna -PÅ‚atność zakoÅ„czona bÅ‚Ä™dem zwróconym przez InstytucjÄ™ poÅ›redniczÄ…cÄ… lub bez poprawnej wpÅ‚aty.
-
Zwrócona – PÅ‚atność zwrócona Klientowi.
Panel transakcyjny - Panel dostępny dla Płatnika w celu wyboru formy płatności oraz przekierowania do Instytucji pośredniczącej.
Instytucja poÅ›redniczÄ…ca - dostawca UsÅ‚ug PÅ‚atniczych lub inny podmiot, za poÅ›rednictwem, którego PÅ‚atnik przekazuje PayPro Å›rodki pieniężne dla celów zapÅ‚aty Akceptantowi, w szczególnoÅ›ci Agent PÅ‚atniczy, bank, centrum autoryzacyjno - rozliczeniowe, operator pocztowy, biuro usÅ‚ug pÅ‚atniczych.
DzieÅ„ Roboczy - dzieÅ„ w godzinach pracy PayPro z wyjÄ…tkiem sobót, niedziel, Å›wiÄ…t oraz dni ustawowo wolnych od pracy, w którym swojÄ… dziaÅ‚alność operacyjnÄ… prowadzi PayPro wykonujÄ…ca czynnoÅ›ci przewidziane postanowieniem Regulaminu odwoÅ‚ujÄ…cym siÄ™ do okreÅ›lenia „DzieÅ„ Roboczy".
RODO - RozporzÄ…dzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwiÄ…zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepÅ‚ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporzÄ…dzenie o ochronie danych).
Regulamin – treść niniejszego regulaminu.
UsÅ‚uga – usÅ‚uga polegajÄ…ca na realizacji PÅ‚atnoÅ›ci, wykonywana przez PayPro na rzecz Użytkownika. PojÄ™cie UsÅ‚uga obejmuje również UsÅ‚ugÄ™ Inicjowania Transakcji PÅ‚atniczej.
Dostawca Rachunku – dostawca usÅ‚ug pÅ‚atniczych udostÄ™pniajÄ…cy Interfejs Dostawcy Rachunku.
Interfejs Dostawcy Rachunku – kanaÅ‚ dostÄ™pu online do Rachunku zapewniany przez DostawcÄ™ Rachunku.
Rachunek – rachunek pÅ‚atniczy, w ciężar którego możliwe jest wykonanie polecenia przelewu.
UsÅ‚uga Inicjowania Transakcji PÅ‚atniczej (UsÅ‚uga ITP) – usÅ‚uga pÅ‚atnicza polegajÄ…ca na jednorazowym zainicjowaniu zlecenia pÅ‚atniczego z Rachunku na wniosek PÅ‚atnika w celu dokonania zapÅ‚aty Odbiorcy PÅ‚atnoÅ›ci za towary lub usÅ‚ugi albo w celu wpÅ‚aty Å›rodków na rachunek Odbiorcy PÅ‚atnoÅ›ci.
Umowa – umowa pomiÄ™dzy PÅ‚atnikiem a PayPro obejmujÄ…ca warunki realizacji UsÅ‚ugi Inicjowana Transakcji PÅ‚atniczej zawarta na warunkach wynikajÄ…cych z Regulaminu.
§ 1. Postanowienia ogólne
-
Niniejszy Regulamin okreÅ›la zasady i warunki udostÄ™pniania Użytkownikom możliwoÅ›ci dokonywania PÅ‚atnoÅ›ci za poÅ›rednictwem Serwisu, w tym przy wykorzystaniu UsÅ‚ugi ITP, która zostaÅ‚a szczegóÅ‚owo uregulowana w § 1¹ Regulaminu.
-
Serwis Przelewy24 udostÄ™pnia Klientom różnorodne metody wykonywania PÅ‚atnoÅ›ci, przyjmuje PÅ‚atnoÅ›ci Klientów, potwierdza Sprzedawcy zrealizowanie PÅ‚atnoÅ›ci i przekazuje te PÅ‚atnoÅ›ci na konto Sprzedawcy.
-
Każda PÅ‚atność inicjowana w serwisie Przelewy24 otrzymuje niepowtarzalny numer PÅ‚atnoÅ›ci oraz hasÅ‚o nadawane przez Serwis. Klient powinien zachować ten numer i hasÅ‚o dla celów kontroli stanu tej PÅ‚atnoÅ›ci, zapÅ‚aty poprzez funkcjÄ™ przedpÅ‚aty powstaÅ‚ej z tej PÅ‚atnoÅ›ci oraz dla reklamacji PÅ‚atnoÅ›ci.
-
Każda wpÅ‚ata dokonana na jedno z kont bankowych PayPro lub jej Agenta PÅ‚atniczego jest dedykowana na realizacjÄ™ wyÅ‚Ä…cznie tej PÅ‚atnoÅ›ci, której numer zostaÅ‚ wprowadzony jako tytuÅ‚ wpÅ‚aty. W przypadku podania w tytule przelewu bÅ‚Ä™dnego numeru PÅ‚atnoÅ›ci PayPro nie ponosi odpowiedzialnoÅ›ci za cel na jaki pójdÄ… wpÅ‚acone Å›rodki. Zdanie drugie niniejszego ustÄ™pu nie ma zastosowania do UsÅ‚ugi ITP.
-
W przypadku gdy Płatność realizowana jest za pośrednictwem innej metody niż poprzez Usługę ITP, na wykonanie Płatności w serwisie Klient otrzymuje wskazany w panelu transakcyjnym czas. W tym okresie Serwis oczekuje na potwierdzenie wykonania Płatności. Po otrzymaniu potwierdzenia Serwis informuje Użytkownika oraz system Akceptanta o poprawnym wykonaniu płatności.
-
W przypadku zlecenia płatniczego otrzymanego w dniu niebędącym Dniem Roboczym, dniem otrzymania zlecenia płatniczego jest pierwszy dzień roboczy następujący po nim.
-
PayPro może wstrzymać lub odmówić realizacji UsÅ‚ugi w przypadku powziÄ™cia uzasadnionych wÄ…tpliwoÅ›ci co do legalnoÅ›ci pÅ‚atnoÅ›ci, w tym możliwoÅ›ci jej zwiÄ…zku z praniem pieniÄ™dzy lub dziaÅ‚alnoÅ›ciÄ… terrorystycznÄ…. Transakcja pÅ‚atnicza realizowana przy pomocy karty pÅ‚atniczej, może zostać wstrzymana lub odrzucona z przyczyn wskazanych w zdaniu poprzedzajÄ…cym, miÄ™dzy innymi gdy PÅ‚atność dokonywana jest w innym kraju niż kraj wydania karty PÅ‚atnika.
-
PayPro zastrzega sobie prawo do wstrzymania lub odmowy realizacji Usługi w przypadku naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu lub gdy zachodzi uzasadnione podejrzenie, że Płatność jest niezgodna z przepisami prawa lub postanowieniami Regulaminu.
-
PayPro nie ponosi odpowiedzialnoÅ›ci za ewentualne szkody poniesione przez PÅ‚atnika z powodu wstrzymania lub odmowy obsÅ‚ugi PÅ‚atnoÅ›ci z przyczyn wskazanych w § 1 ust. 7 i 8.
-
Potwierdzenie Płatności w serwisie Przelewy24 zapewniają Instytucje pośredniczące:
-
dla PÅ‚atnoÅ›ci przy pomocy kart pÅ‚atniczych lub portfela elektronicznego - serwery operatorów tych pÅ‚atnoÅ›ci, wspóÅ‚pracujÄ…cych z serwisem Przelewy24
-
dla PÅ‚atnoÅ›ci przelewem oraz za poÅ›rednictwem UsÅ‚ugi ITP - bankowe programy automatyzacji przelewów lub wÅ‚asne programy kontroli historii kont bankowych serwisu.
-
-
Serwis nie gwarantuje realizacji Płatności w czasie rzeczywistym w przypadku:
-
-
weryfikacji Płatności zgodnie z postanowieniami ust. 15 niniejszego Paragrafu,
-
nie dziaÅ‚ania systemu Instytucji poÅ›redniczÄ…cej lub Dostawcy Rachunku, przerw technicznych leżących po stronie Instytucji poÅ›redniczÄ…cej lub Dostawcy Rachunku, próby realizacji PÅ‚atnoÅ›ci poza godzinami ksiÄ™gowania przelewów wewnÄ™trznych danego banku lub zmian realizowanych po stronie Instytucji poÅ›redniczÄ…cej, które majÄ… wpÅ‚yw na dziaÅ‚anie serwisu. Roszczenia wynikajÄ…ce z powyższych okolicznoÅ›ci przysÅ‚ugujÄ… PÅ‚atnikowi wobec Instytucji poÅ›redniczÄ…cej lub Dostawcy Rachunku, zgodnie z umowÄ… zawartÄ… przez PÅ‚atnika z InstytucjÄ… poÅ›redniczÄ…cÄ… lub DostawcÄ… Rachunku oraz zgodnie z obowiÄ…zujÄ…cymi przepisami prawa.
-
-
Serwis nie gwarantuje realizacji Płatności w czasie rzeczywistym w przypadku nie zastosowania się przez Użytkownika podczas realizacji Płatności do instrukcji widocznych w panelu transakcyjnym oraz na stronach Instytucji pośredniczących lub Dostawcy Rachunku.
-
PayPro nie ponosi odpowiedzialnoÅ›ci za PÅ‚atnoÅ›ci niezrealizowane lub zrealizowane z opóźnieniem jeżeli zostaÅ‚o to spowodowane podaniem bÅ‚Ä™dnych lub niekompletnych danych przez Użytkownika, lub nastÄ…piÅ‚o to w wyniku zdarzeÅ„ niezależnych od PayPro. Użytkownik ma obowiÄ…zek zawiadomić PayPro o każdej takiej niewykonanej lub nieautoryzowanej PÅ‚atnoÅ›ci.
-
Pośrednictwo Serwisu Przelewy24 w przekazywaniu Płatności poprzez konta Serwisu nie upoważnia Użytkownika do dochodzenia odsetek od wpłat umieszczonych tymczasowo na kontach Serwisu.
-
Transakcja o statusie Weryfikowana podlega ocenie na podstawie kryteriów ustalonych przez PayPro w zwiÄ…zku ze Å›rodkami bezpieczeÅ„stwa finansowego stosowanymi w celu zapobiegania oszustwom, a także przeciwdziaÅ‚aniu praniu pieniÄ™dzy oraz finansowaniu terroryzmu. Czas weryfikacji może trwać do koÅ„ca Dnia roboczego nastÄ™pujÄ…cego po dniu odnotowania PÅ‚atnoÅ›ci w Serwisie. W przypadku weryfikacji pozytywnej PÅ‚atność zostanie udostÄ™pniona Akceptantowi Natomiast w przypadku weryfikacji negatywnej przekazana do zwrotu na rachunek PÅ‚atnika lub zatrzymana celem podjÄ™cia przez wÅ‚aÅ›ciwe organy dalszych dziaÅ‚aÅ„ zgodnie z przepisami dotyczÄ…cymi przeciwdziaÅ‚aniu praniu pieniÄ™dzy i finansowaniu terroryzmu.
-
Serwis Przelewy24 nie jest stronÄ… umowy ani stosunków prawnych pomiÄ™dzy PÅ‚atnikiem a Akceptantem, w szczególnoÅ›ci umowy sprzedaży i z tego tytuÅ‚u nie ponosi żadnej odpowiedzialnoÅ›ci. W szczególnoÅ›ci nie ponosi on żadnej odpowiedzialnoÅ›ci za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiÄ…zania przez Akceptanta, jak i wobec Akceptanta za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiÄ…zania przez PÅ‚atnika.
-
Przedpłaty
-
-
PÅ‚atnik zgodnie ze statusem transakcji Do Wykorzystania, może zapÅ‚acić w Serwisie PrzedpÅ‚atÄ… utworzonÄ… w danym sklepie. W tym celu po wybraniu towaru (usÅ‚ugi) musi zapamiÄ™tać numer PÅ‚atnoÅ›ci i hasÅ‚o wskazywane na stronie pÅ‚atnoÅ›ci Serwisu. NastÄ™pnie powinien wpÅ‚acić potrzebnÄ… kwotÄ™ w dowolny sposób oraz na dowolne konto Serwisu Przelewy24 podajÄ…c jako temat wpÅ‚aty - numer PÅ‚atnoÅ›ci.
-
Serwis może utworzyć PrzedpÅ‚atÄ™ automatycznie z pÅ‚atnoÅ›ci dokonanej przez Klienta, jeÅ›li potwierdzenie wykonania tej pÅ‚atnoÅ›ci dotarÅ‚o do Serwisu po czasie oczekiwania. Wówczas PÅ‚atnik może wykorzystać tÄ™ PrzedpÅ‚atÄ™ do zapÅ‚aty powtarzajÄ…c zakup. JeÅ›li w ciÄ…gu 2 godzin od czasu rozpoczÄ™cia PÅ‚atnoÅ›ci w Serwisie PÅ‚atnik nie otrzyma informacji o utworzonej PrzedpÅ‚acie lub potwierdzenia dokonania transakcji, PÅ‚atność tÄ™ należy reklamować personelowi Serwisu.
-
Wpłaty w Urzędzie Pocztowym realizowane są w ciągu 1 dnia roboczego od momentu pojawienia się wpłaty na rachunku bankowym Przelewy24.
-
PrzedpÅ‚ata może być użyta przez PÅ‚atnika do realizacji PÅ‚atnoÅ›ci tylko wówczas, jeÅ›li kwota PrzedpÅ‚aty jest równa kwocie zakupu. Użycie PrzedpÅ‚aty jako formy pÅ‚atnoÅ›ci wymaga znajomoÅ›ci numeru PÅ‚atnoÅ›ci i hasÅ‚a tej PrzedpÅ‚aty.
-
Stan Przedpłaty można sprawdzać na stronie Serwisu: https://secure.przelewy24.pl/przedplata
-
Przedpłata może zostać automatycznie przekazana do określonego Akceptanta, bez konieczności ingerencji Płatnika, jeśli jest to zgodne z dodatkowymi ustaleniami pomiędzy Płatnikiem a Serwisem.
-
PrzedpÅ‚ata PÅ‚atnika nie wykorzystana w ciÄ…gu 30 dni od daty pojawienia siÄ™ na koncie bankowym Serwisu jest zwracana Użytkownikowi z potrÄ…ceniem kosztów zwrotu. PÅ‚atnik może wystÄ…pić o natychmiastowy zwrot PrzedpÅ‚aty.
-
-
Koszt zwrotu błędnej wpłaty oraz przedpłaty utworzonej przelewem wynosi 2 zł (dwa złote). W przypadku błędnej wpłaty lub przedpłaty wykonanej przez Płatnika pocztowym przekazem pieniężnym koszt zwrotu zwiększa się o opłatę przekazu pieniężnego na adres pocztowy Płatnika, wg cennika Poczty Polskiej. W przypadku błędnej wpłaty lub przedpłaty wykonanej przez Płatnika kartą płatniczą koszt zwrotu wynosi 2,9 % wartości przedpłaty. W przypadku zwrotu błędnej wpłaty lub przedpłaty na konto za granicą Polski, koszt przelewu pokrywa odbiorca. Koszt zwrotu na konto za granicą Polski wynosi 30 zł (trzydzieści złotych).
Użytkownik chcÄ…cy skorzystać z UsÅ‚ugi zobowiÄ…zany jest do przestrzegania zapisów Regulaminu oraz przepisów prawa, a także do posÅ‚ugiwania siÄ™ swoimi prawdziwymi danymi. -
Zabronione jest jakiekolwiek ingerowanie w systemy informatyczne Serwisu oraz wykorzystywanie instrumentu pÅ‚atniczego przez osobÄ™ nieuprawnionÄ… lub co do której PayPro ma uzasadnione podejrzenie takiego nieuprawnionego użycia.
-
W niektórych przypadkach, PÅ‚atnik dokonujÄ…c PÅ‚atnoÅ›ci zobowiÄ…zany jest do zapÅ‚aty na rzecz PayPro jednorazowej opÅ‚aty serwisowej, która zostanie doliczona do kwoty Transakcji pÅ‚atniczej. PÅ‚atnik informowany jest o wysokoÅ›ci opÅ‚aty w trakcie dokonywania indywidualnej zapÅ‚aty na rzecz Akceptanta z wykorzystaniem Serwisu.
-
W przypadku gdy PÅ‚atnik jest podatnikiem w rozumieniu ustawy z dnia 11 marca 2004 r.
o podatku od towarów i usÅ‚ug, do PÅ‚atnoÅ›ci dokonywanych przez niego z wykorzystaniem mechanizmu podzielonej pÅ‚atnoÅ›ci przewidzianego w tej ustawie (tzw. split payment) zastosowanie znajdujÄ… nastÄ™pujÄ…ce postanowienia szczególne:
-
-
PayPro wyjaÅ›nia, że nie wszystkie metody pÅ‚atnoÅ›ci udostÄ™pniane PÅ‚atnikowi przy inicjowaniu pÅ‚atnoÅ›ci na stronie sklepu danego SprzedajÄ…cego, pozwalajÄ… na zastosowanie mechanizmu podzielonej pÅ‚atnoÅ›ci; w szczególnoÅ›ci zastosowanie tego mechanizmu nie jest możliwe przy metodach pÅ‚atnoÅ›ci nieopartych o przelew (np. pÅ‚atność kartÄ…);
-
Płatnik powinien każdorazowo ocenić zasadność, celowość i prawidłowość zastosowania tego mechanizmu;
-
wybór metody pÅ‚atnoÅ›ci należy wyÅ‚Ä…cznie do PÅ‚atnika i wyÅ‚Ä…cznie PÅ‚atnik podejmuje decyzjÄ™ czy zastosuje mechanizm podzielonej pÅ‚atnoÅ›ci, także wtedy gdy zastosowanie tego mechanizmu jest obowiÄ…zkowe;
-
gdy Płatnik dokonuje Płatności z zastosowaniem mechanizmu podzielonej płatności, powinien dołożyć należytej staranności, aby dane podane przez niego w udostępnianym mu przez jego bank komunikacie przelewu były zgodne z danymi z faktury wystawionej przez Akceptanta dokumentującej Płatność z zastosowaniem obowiązkowego mechanizmu podzielonej płatności;
-
w sytuacji gdy wskutek zastosowania przez PÅ‚atnika mechanizmu podzielonej pÅ‚atnoÅ›ci, PÅ‚atność wpÅ‚ynie w jakiejkolwiek części na rachunek VAT PayPro, to PayPro – w rozumieniu przepisów – jest osobÄ… innÄ… niż podatnik wskazany na fakturze, wobec czego PayPro bÄ™dzie uprawnione do wykonania dziaÅ‚aÅ„, o których mowa w art. 108a ust. 6 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usÅ‚ug, a wiÄ™c jest uprawnione do dokonania pÅ‚atnoÅ›ci na rachunek VAT tego Akceptanta wskazanego na fakturze (o ile dysponuje odpowiednimi danymi) albo zwrotu otrzymanej pÅ‚atnoÅ›ci na rachunek VAT PÅ‚atnika - podatnika, od którego otrzymano tÄ™ pÅ‚atność w kwocie otrzymanej na rachunek VAT; wybór dziaÅ‚ania jakie podejmie PayPro należy do PayPro;
-
PayPro nie ponosi wobec PÅ‚atnika odpowiedzialnoÅ›ci w przypadku niewykonania lub nienależytego przyjÄ™cia PÅ‚atnoÅ›ci dla Akceptanta, jeżeli niewykonanie lub nienależyte wykonanie wynika z zastosowania siÄ™ przez PayPro do przepisów zwiÄ…zanych ze stosowaniem mechanizmu podzielonej pÅ‚atnoÅ›ci, w szczególnoÅ›ci jeÅ›li na podstawie art. 108a ust. 6 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usÅ‚ug PayPro zwróci pÅ‚atność PÅ‚atnikowi, wskutek czego PÅ‚atność na rzecz Akceptanta nie zostanie wykonana.
-
§ 1¹. UsÅ‚uga Inicjowania Transakcji PÅ‚atniczej (jednorazowe zainicjowanie transakcji)
-
PayPro Å›wiadczy na rzecz PÅ‚atnika UsÅ‚ugÄ™ ITP wyÅ‚Ä…cznie w przypadku dokonania wyboru takiej UsÅ‚ugi na etapie o którym mowa w ust. 4 lit. a). W przypadku wyboru na tym etapie innej metody PÅ‚atnoÅ›ci niż oparta na UsÅ‚udze ITP, nie majÄ… zastosowania postanowienia Regulaminu odnoszÄ…ce siÄ™ do UsÅ‚ugi ITP.
-
Osoba zlecająca zainicjowanie transakcji płatniczej w imieniu innej osoby, w tym osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej, powinna posiadać pełną zdolność do czynności prawnych oraz być uprawniona do dokonywania czynności będących przedmiotem Usługi ITP. Korzystając z Usługi ITP osoba zlecająca zainicjowanie transakcji płatniczej w imieniu innej osoby oświadcza, że spełnia kryteria określone w zdaniu poprzedzającym.
-
UsÅ‚uga ITP jest Å›wiadczona przez PayPro bez pobierania opÅ‚at od PÅ‚atnika, chyba że Odbiorca PÅ‚atnoÅ›ci pobiera od PÅ‚atnika opÅ‚atÄ™ za skorzystanie okreÅ›lonych metod pÅ‚atnoÅ›ci. Wówczas, o wysokoÅ›ci ewentualnej opÅ‚aty, która zostanie pobrana od PÅ‚atnika, PÅ‚atnik informowany jest przed zleceniem realizacji UsÅ‚ugi ITP. Ewentualne opÅ‚aty pobierane lub kursy walutowe stosowanie przez DostawcÄ™ Rachunku okreÅ›la umowa pomiÄ™dzy PÅ‚atnikiem a DostawcÄ… Rachunku.
-
W celu skorzystania z Usługi ITP, Płatnik powinien:
-
na stronie internetowej Serwisu lub na stronie internetowej Odbiorcy wybrać opcjÄ™ dokonania PÅ‚atnoÅ›ci z wykorzystaniem UsÅ‚ugi ITP; PayPro wyraźnie oznacza metody pÅ‚atnoÅ›ci oparte na UsÅ‚udze ITP; metody nie oznaczone w taki sposób nie opierajÄ… siÄ™ na UsÅ‚udze ITP
-
wybrać swojego Dostawcę Rachunku z listy dostępnej po przekierowaniu Płatnika na stronę internetową PayPro;
-
zaakceptować Regulamin oraz podać dane i złożyć oświadczenia woli niezbędne do świadczenia Usługi ITP.
-
Z chwilÄ… akceptacji Regulaminu przez PÅ‚atnika zostaje zawarta Umowa.
PayPro inicjuje transakcjÄ™ pÅ‚atniczÄ… zgodnie z unikatowym identyfikatorem, którym jest numer Rachunku okreÅ›lony w umowie pomiÄ™dzy PayPro a OdbiorcÄ….
ÅšwiadczÄ…c UsÅ‚ugÄ™ ITP PayPro inicjuje transakcjÄ™ pÅ‚atniczÄ… niezwÅ‚ocznie, nie później niż w czasie [15 minut] od otrzymania kompletu wymaganych danych. Maksymalny czas wykonania transakcji pÅ‚atniczej okreÅ›la umowa pomiÄ™dzy PÅ‚atnikiem a DostawcÄ… Rachunku. PayPro nie gwarantuje inicjacji transakcji pÅ‚atniczej w czasie, o którym mowa w zdaniu pierwszym niniejszego ustÄ™pu w przypadku weryfikacji transakcji zgodnie z postanowieniami ust. § 1 ust. 15 Regulaminu.
PayPro odmawia zainicjowania transakcji płatniczej, jeżeli:
Płatnik nie dokonał uwierzytelnienia lub nie podał danych uwierzytelniających zgodnie z ust. 7 lub dane uwierzytelniające są nieprawidłowe, nieaktualne, niekompletne, zablokowane, zastrzeżone albo z innych przyczyn nie umożliwiają uwierzytelnienia w Interfejsie Dostawcy Rachunku;
Dostawca Rachunku odmówiÅ‚ PayPro dostÄ™pu do Rachunku lub dostÄ™p do Rachunku jest z innych przyczyn niemożliwy;
zainicjowanie transakcji płatniczej z Rachunku skutkowałoby nielegalnym lub nieuprawnionym dostępem do Rachunku;
PayPro korzystajÄ…c z Interfejsu Dostawcy Rachunku polega na procedurach uwierzytelniania zapewnianych PÅ‚atnikowi przez DostawcÄ™ Rachunku. KorzystajÄ…c z UsÅ‚ugi ITP PÅ‚atnik powinien uwierzytelnić siÄ™ wobec Dostawcy Rachunku oraz autoryzować inicjowanÄ… przez PayPro transakcjÄ™ pÅ‚atniczÄ…, a jeżeli wymaga tego sposób korzystania z Interfejsu Dostawcy Rachunku – podać PayPro dane uwierzytelniajÄ…ce niezbÄ™dne do zainicjowania transakcji pÅ‚atniczej.
-
Korzystanie z Usługi ITP jest dozwolone wyłącznie w celach zgodnych z przepisami prawa i Regulaminem.
-
Zabronione jest inicjowanie przez Płatnika transakcji płatniczych, jeżeli Płatnik nie jest uprawniony do dysponowania środkami z Rachunku.
-
Płatnik nie może odwołać zlecenia płatniczego po udzieleniu PayPro zgody na zainicjowanie transakcji płatniczej. W przypadku odwołania przez Płatnika zlecenia płatniczego lub jego niewykonania z innych przyczyn, PayPro może dochodzić od Płatnika kwoty transakcji płatniczej.
-
Zasady odpowiedzialności Dostawcy Rachunku za nieautoryzowane transakcje płatnicze zainicjowane w ciężar Rachunku określa umowa między Płatnikiem a Dostawcą Rachunku.
-
Zakazane jest przesyłanie z wykorzystaniem Usługi ITP treści o charakterze bezprawnym.
Prawem wÅ‚aÅ›ciwym dla Umowy oraz dla stosunków pomiÄ™dzy PayPro a PÅ‚atnikiem przed zawarciem Umowy jest prawo polskie. Jeżeli PÅ‚atnik nie jest konsumentem, do Umowy nie stosuje siÄ™ przepisów o usÅ‚ugach pÅ‚atniczych, których wyÅ‚Ä…czenie w stosunkach z podmiotami innymi niż konsumenci jest dopuszczalne zgodnie z tymi przepisami.
Płatnik może odstąpić od Umowy bez podania przyczyn i bez zapłaty jakiejkolwiek kary z tego tytułu
w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Termin uważa siÄ™ za zachowany, jeżeli oÅ›wiadczenie o odstÄ…pieniu zostaÅ‚o wysÅ‚ane przed jego upÅ‚ywem. OÅ›wiadczenie o odstÄ…pieniu powinno zostać zÅ‚ożone na piÅ›mie albo przesÅ‚ane wiadomoÅ›ciÄ… e-mail na adres: serwis@przelewy24.pl. Prawo odstÄ…pienia od umowy nie przysÅ‚uguje konsumentowi w przypadku caÅ‚kowitego wykonania UsÅ‚ugi ITP przez PayPro na żądanie konsumenta przed upÅ‚ywem terminu, o którym mowa w zdaniu pierwszym niniejszego ustÄ™pu.
§ 2. Reklamacje
-
Reklamacja Użytkownika może być zgÅ‚oszona w formie wiadomoÅ›ci elektronicznej wysÅ‚anej na adres serwis@przelewy24.pl lub poprzez elektroniczny formularz kontaktowy dostÄ™pny na stronie internetowej pod adresem: https://www.przelewy24.pl/kontakt/reklamacja. ReklamujÄ…cy zgÅ‚oszenie reklamacyjne może również zÅ‚ożyć w formie pisemnej przesyÅ‚kÄ… pocztowÄ… na adres: PayPro SA, ul. Kanclerska 15, 60-327 PoznaÅ„, lub bezpoÅ›rednio w jednostce organizacyjnej wskazanej przez PayPro, w której znajduje siÄ™ Biuro ObsÅ‚ugi Klienta. Rozpatrywane sÄ… również reklamacje zgÅ‚oszone w formie ustnej: telefonicznie lub osobiÅ›cie do protokoÅ‚u w trakcie wizyty reklamujÄ…cego w siedzibie PayPro.
-
PayPro zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w czasie nie dłuższym niż 15 dni roboczych. Czas rozpatrzenia reklamacji może ulec wydłużeniu w przypadku konieczności uzyskania dodatkowych informacji, nie dłużej jednak niż do 35 dni roboczych od dnia otrzymania reklamacji.
-
SzczegóÅ‚owe informacje dotyczÄ…ce trybu wnoszenia i rozpatrywania reklamacji można sprawdzić na stronie https://www.przelewy24.pl/reklamacje
§ 3. Postanowienia koÅ„cowe
-
Informacja dotyczÄ…ca prawa dochodzenia roszczeÅ„ na drodze sÄ…dowej zawarta jest w informacji dotyczÄ…cej procedury reklamacyjnej, o której mowa w § 2 ust. 3 Regulaminu.
-
Informacja dotyczÄ…ca sÄ…du wÅ‚aÅ›ciwego do rozpoznawania sporów pomiÄ™dzy PayPro SA a Użytkownikiem zawarta jest w informacji dotyczÄ…cej procedury reklamacyjnej o której mowa w § 2 ust. 3 Regulaminu.
-
CzynnoÅ›ci dokonywane w ramach Serwisu Przelewy24 nie majÄ… charakteru czynnoÅ›ci bankowych. PrzystÄ…pienie do Serwisu nie jest zwiÄ…zane z otwarciem rachunku bankowego w rozumieniu Kodeksu cywilnego (ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, Dz. U. z 1964 r., Nr 16, poz. 93 z póżn. zm.) oraz ustawy z 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 1997 r. Nr 140, poz. 939).
-
Zabronione jest wykorzystywanie Serwisu do obsÅ‚ugi pÅ‚atnoÅ›ci za sprzedaż towarów lub Å›wiadczenie usÅ‚ug niezgodnych z przepisami prawa, w szczególnoÅ›ci naruszajÄ…cych prawa wÅ‚asnoÅ›ci osób trzecich, jak również nie dopuszczonych do obrotu handlowego na terenie Unii Europejskiej, jak i wykorzystywanie do obsÅ‚ugi pÅ‚atnoÅ›ci z tytuÅ‚u dostÄ™pu do treÅ›ci pornograficznych.
-
PayPro S.A. w zwiÄ…zku z wykonywaniem pÅ‚atnoÅ›ci poprzez serwis Przelewy24 przetwarza dane osobowe. Przetwarzanie danych odbywa siÄ™ zgodnie z przepisami prawa, zwÅ‚aszcza przepisami RODO. SzczegóÅ‚owe informacje dotyczÄ…ce przetwarzania danych osobowych, w tym obowiÄ…zków i uprawnieÅ„ zwiÄ…zanych z ich pozyskiwaniem i przetwarzaniem, zawarte sÄ… w informacji zamieszonej na stronie internetowej https://www.przelewy24.pl/obowiazekinformacyjny.
-
Administratorem danych osobowych Użytkowników Serwisu Przelewy24 jest PayPro SpóÅ‚ka Akcyjna z siedzibÄ… w Poznaniu przy ul. Kanclerskiej 15, 60-327 PoznaÅ„.
-
Osoby wykonujÄ…ce pÅ‚atnoÅ›ci przez Serwis Przelewy24 wyrażajÄ… zgodÄ™ na otrzymanie potwierdzenia dokonania PÅ‚atnoÅ›ci w formie maila. Serwis zobligowany jest przepisami prawa do wysyÅ‚ki tej informacji. Na wniosek Użytkownika, PayPro dostarczy powyższÄ… informacje w postaci papierowej na adres wskazany przez Użytkownika, przy czym wiąże siÄ™ to z opÅ‚atÄ… w wysokoÅ›ci wynikajÄ…cej z kosztów administracyjnych.
-
W przypadku gdy dokonujÄ…c Transakcji PÅ‚atniczej Użytkownik wybierze takÄ… metodÄ™ pÅ‚atnoÅ›ci, w ramach której ubiegać siÄ™ bÄ™dzie o przyznanie mu kredytu konsumenckiego przez InstytucjÄ™ poÅ›redniczÄ…cÄ…, z wykorzystaniem którego to kredytu konsumenckiego nastÄ…pi zapÅ‚ata dla Akceptanta w ramach tej PÅ‚atnoÅ›ci, wybór taki oznaczać bÄ™dzie, iż PÅ‚atnik poleca PayPro przekazanie przez PayPro do takiej Instytucji poÅ›redniczÄ…cej danych osobowych PÅ‚atnika zgromadzonych w zwiÄ…zku z przetwarzaniem tej PÅ‚atnoÅ›ci, które to dane sÄ… niezbÄ™dne dla tej Instytucji poÅ›redniczÄ…cej do podjÄ™cia dziaÅ‚aÅ„ zmierzajÄ…cych do zawarcia umowy tego kredytu konsumenckiego i uruchomienia tego kredytu w celu dokoÅ„czenia PÅ‚atnoÅ›ci.
-
Regulamin jest nieodpłatnie udostępniany każdemu Użytkownikowi na stronie Serwisu lub na stronie Akceptanta, przed dokonaniem płatności.
-
PayPro zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiany obowiązywać będą od dnia ich opublikowania na stronie Serwisu.
-
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym Ustawy o usługach płatniczych.