top of page

Regulamin dokonywania pÅ‚atnoÅ›ci w Serwisie Przelewy24

Definicje

Ilekroć w niniejszym Regulaminie użyte są poniższe zwroty lub wyrażenia, należy przez nie rozumieć:

Akceptant - podmiot, który zawarÅ‚ umowÄ™ z PayPro, Sprzedawca oraz Odbiorca PÅ‚atnoÅ›ci.

Agent PÅ‚atniczy – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebÄ™dÄ…ca osobÄ… prawnÄ…, której ustawa przyznaje zdolność prawnÄ… dziaÅ‚ajÄ…cÄ… w imieniu i na rzecz PayPro S.A. jako krajowej instytucji pÅ‚atniczej wyÅ‚Ä…cznie w zakresie Å›wiadczenia usÅ‚ug pÅ‚atniczych.

Użytkownik (PÅ‚atnik) – peÅ‚noletnia osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebÄ™dÄ…ca osobÄ… prawnÄ…, której ustawa przyznaje zdolność prawnÄ…, która dokonuje zapÅ‚aty za towary lub usÅ‚ugi oferowane przez Akceptanta oraz która zaakceptowaÅ‚a regulamin dokonywania pÅ‚atnoÅ›ci w Serwisie, w tym poprzez zlecenie PayPro zainicjowanie transakcji pÅ‚atniczej wykonywanej w ciężar Rachunku.

PayPro SA (PayPro) – Podmiot Å›wiadczÄ…cy UsÅ‚ugÄ™ na rzecz Użytkowników, z siedzibÄ… w Poznaniu, przy ulicy Kanclerskiej 15 (60-327), wpisany do rejestru przedsiÄ™biorców Krajowego Rejestru SÄ…dowego prowadzonego przez SÄ…d Rejonowy PoznaÅ„ Nowe Miasto i Wilda, VIII WydziaÅ‚ Gospodarczy Krajowego Rejestru SÄ…dowego pod numerem KRS 0000347935, numerem NIP 7792369887, o kapitale zakÅ‚adowym wynoszÄ…cym 4.500.000,00 zÅ‚, w caÅ‚oÅ›ci opÅ‚aconym oraz do rejestru krajowych instytucji pÅ‚atniczych prowadzonego przez KomisjÄ™ Nadzoru Finansowego pod numerem UKNF IP24/2014.

Serwis Przelewy24 (Serwis) - internetowy serwis usÅ‚ugowy, poÅ›redniczÄ…cym w przekazywaniu pÅ‚atnoÅ›ci pomiÄ™dzy PÅ‚atnikiem i Akceptantem.

Transakcja pÅ‚atnicza (PÅ‚atność) - dokonywana przez PÅ‚atnika indywidualna zapÅ‚ata na rzecz Akceptanta z wykorzystaniem Serwisu. Każda transakcja jest okreÅ›lona w Systemie, co najmniej poprzez: numer transakcji kwotÄ™, Identyfikator, metodÄ™.

Płatności mogą przyjmować w serwisie Przelewy24 następujące statusy:

  • OczekujÄ…ca - PÅ‚atność oczekujÄ…ca na wpÅ‚atÄ™,

  • Weryfikowana - PÅ‚atność wpÅ‚acona, podlegajÄ…ca dodatkowej weryfikacji ze wzglÄ™dów bezpieczeÅ„stwa,

  • Do wykorzystania/PrzedpÅ‚ata - PÅ‚atność opÅ‚acona, która oczekuje na przekazanie potwierdzenia do Sprzedawcy,

  • Dokonana - PÅ‚atność opÅ‚acona, w zwiÄ…zku z którÄ… zostaÅ‚o wysÅ‚ane potwierdzenie do Sprzedawcy,

  • BÅ‚Ä™dna -PÅ‚atność zakoÅ„czona bÅ‚Ä™dem zwróconym przez InstytucjÄ™ poÅ›redniczÄ…cÄ… lub bez poprawnej wpÅ‚aty.

  • Zwrócona – PÅ‚atność zwrócona Klientowi.

Panel transakcyjny - Panel dostÄ™pny dla PÅ‚atnika w celu wyboru formy pÅ‚atnoÅ›ci oraz przekierowania do Instytucji poÅ›redniczÄ…cej.

Instytucja poÅ›redniczÄ…ca - dostawca UsÅ‚ug PÅ‚atniczych lub inny podmiot, za poÅ›rednictwem, którego PÅ‚atnik przekazuje PayPro Å›rodki pieniężne dla celów zapÅ‚aty Akceptantowi, w szczególnoÅ›ci Agent PÅ‚atniczy, bank, centrum autoryzacyjno - rozliczeniowe, operator pocztowy, biuro usÅ‚ug pÅ‚atniczych.

DzieÅ„ Roboczy - dzieÅ„ w godzinach pracy PayPro z wyjÄ…tkiem sobót, niedziel, Å›wiÄ…t oraz dni ustawowo wolnych od pracy, w którym swojÄ… dziaÅ‚alność operacyjnÄ… prowadzi PayPro wykonujÄ…ca czynnoÅ›ci przewidziane postanowieniem Regulaminu odwoÅ‚ujÄ…cym siÄ™ do okreÅ›lenia „DzieÅ„ Roboczy".

RODO - RozporzÄ…dzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwiÄ…zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepÅ‚ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporzÄ…dzenie o ochronie danych).

Regulamin – treść niniejszego regulaminu.

UsÅ‚uga – usÅ‚uga polegajÄ…ca na realizacji PÅ‚atnoÅ›ci, wykonywana przez PayPro na rzecz Użytkownika. PojÄ™cie UsÅ‚uga obejmuje również UsÅ‚ugÄ™ Inicjowania Transakcji PÅ‚atniczej.

Dostawca Rachunku – dostawca usÅ‚ug pÅ‚atniczych udostÄ™pniajÄ…cy Interfejs Dostawcy Rachunku.

Interfejs Dostawcy Rachunku – kanaÅ‚ dostÄ™pu online do Rachunku zapewniany przez DostawcÄ™ Rachunku.

Rachunek – rachunek pÅ‚atniczy, w ciężar którego możliwe jest wykonanie polecenia przelewu.

UsÅ‚uga Inicjowania Transakcji PÅ‚atniczej (UsÅ‚uga ITP) – usÅ‚uga pÅ‚atnicza polegajÄ…ca na jednorazowym zainicjowaniu zlecenia pÅ‚atniczego z Rachunku na wniosek PÅ‚atnika w celu dokonania zapÅ‚aty Odbiorcy PÅ‚atnoÅ›ci za towary lub usÅ‚ugi albo w celu wpÅ‚aty Å›rodków na rachunek Odbiorcy PÅ‚atnoÅ›ci.

Umowa – umowa pomiÄ™dzy PÅ‚atnikiem a PayPro obejmujÄ…ca warunki realizacji UsÅ‚ugi Inicjowana Transakcji PÅ‚atniczej zawarta na warunkach wynikajÄ…cych z Regulaminu.

 

§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin okreÅ›la zasady i warunki udostÄ™pniania Użytkownikom możliwoÅ›ci dokonywania PÅ‚atnoÅ›ci za poÅ›rednictwem Serwisu, w tym przy wykorzystaniu UsÅ‚ugi ITP, która zostaÅ‚a szczegóÅ‚owo uregulowana w § 1¹ Regulaminu.

  2. Serwis Przelewy24 udostÄ™pnia Klientom różnorodne metody wykonywania PÅ‚atnoÅ›ci, przyjmuje PÅ‚atnoÅ›ci Klientów, potwierdza Sprzedawcy zrealizowanie PÅ‚atnoÅ›ci i przekazuje te PÅ‚atnoÅ›ci na konto Sprzedawcy.

  3. Każda PÅ‚atność inicjowana w serwisie Przelewy24 otrzymuje niepowtarzalny numer PÅ‚atnoÅ›ci oraz hasÅ‚o nadawane przez Serwis. Klient powinien zachować ten numer i hasÅ‚o dla celów kontroli stanu tej PÅ‚atnoÅ›ci, zapÅ‚aty poprzez funkcjÄ™ przedpÅ‚aty powstaÅ‚ej z tej PÅ‚atnoÅ›ci oraz dla reklamacji PÅ‚atnoÅ›ci.

  4. Każda wpÅ‚ata dokonana na jedno z kont bankowych PayPro lub jej Agenta PÅ‚atniczego jest dedykowana na realizacjÄ™ wyÅ‚Ä…cznie tej PÅ‚atnoÅ›ci, której numer zostaÅ‚ wprowadzony jako tytuÅ‚ wpÅ‚aty. W przypadku podania w tytule przelewu bÅ‚Ä™dnego numeru PÅ‚atnoÅ›ci PayPro nie ponosi odpowiedzialnoÅ›ci za cel na jaki pójdÄ… wpÅ‚acone Å›rodki. Zdanie drugie niniejszego ustÄ™pu nie ma zastosowania do UsÅ‚ugi ITP.

  5. W przypadku gdy Płatność realizowana jest za pośrednictwem innej metody niż poprzez Usługę ITP, na wykonanie Płatności w serwisie Klient otrzymuje wskazany w panelu transakcyjnym czas. W tym okresie Serwis oczekuje na potwierdzenie wykonania Płatności. Po otrzymaniu potwierdzenia Serwis informuje Użytkownika oraz system Akceptanta o poprawnym wykonaniu płatności.

  6. W przypadku zlecenia płatniczego otrzymanego w dniu niebędącym Dniem Roboczym, dniem otrzymania zlecenia płatniczego jest pierwszy dzień roboczy następujący po nim.

  7. PayPro może wstrzymać lub odmówić realizacji UsÅ‚ugi w przypadku powziÄ™cia uzasadnionych wÄ…tpliwoÅ›ci co do legalnoÅ›ci pÅ‚atnoÅ›ci, w tym możliwoÅ›ci jej zwiÄ…zku z praniem pieniÄ™dzy lub dziaÅ‚alnoÅ›ciÄ… terrorystycznÄ…. Transakcja pÅ‚atnicza realizowana przy pomocy karty pÅ‚atniczej, może zostać wstrzymana lub odrzucona z przyczyn wskazanych w zdaniu poprzedzajÄ…cym, miÄ™dzy innymi gdy PÅ‚atność dokonywana jest w innym kraju niż kraj wydania karty PÅ‚atnika.

  8. PayPro zastrzega sobie prawo do wstrzymania lub odmowy realizacji Usługi w przypadku naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu lub gdy zachodzi uzasadnione podejrzenie, że Płatność jest niezgodna z przepisami prawa lub postanowieniami Regulaminu.

  9. PayPro nie ponosi odpowiedzialnoÅ›ci za ewentualne szkody poniesione przez PÅ‚atnika z powodu wstrzymania lub odmowy obsÅ‚ugi PÅ‚atnoÅ›ci z przyczyn wskazanych w § 1 ust. 7 i 8.

  10. Potwierdzenie Płatności w serwisie Przelewy24 zapewniają Instytucje pośredniczące:

    1. dla PÅ‚atnoÅ›ci przy pomocy kart pÅ‚atniczych lub portfela elektronicznego - serwery operatorów tych pÅ‚atnoÅ›ci, wspóÅ‚pracujÄ…cych z serwisem Przelewy24

    2. dla PÅ‚atnoÅ›ci przelewem oraz za poÅ›rednictwem UsÅ‚ugi ITP - bankowe programy automatyzacji przelewów lub wÅ‚asne programy kontroli historii kont bankowych serwisu.

  11. Serwis nie gwarantuje realizacji Płatności w czasie rzeczywistym w przypadku:

    1. weryfikacji Płatności zgodnie z postanowieniami ust. 15 niniejszego Paragrafu,

    2. nie dziaÅ‚ania systemu Instytucji poÅ›redniczÄ…cej lub Dostawcy Rachunku, przerw technicznych leżących po stronie Instytucji poÅ›redniczÄ…cej lub Dostawcy Rachunku, próby realizacji PÅ‚atnoÅ›ci poza godzinami ksiÄ™gowania przelewów wewnÄ™trznych danego banku lub zmian realizowanych po stronie Instytucji poÅ›redniczÄ…cej, które majÄ… wpÅ‚yw na dziaÅ‚anie serwisu. Roszczenia wynikajÄ…ce z powyższych okolicznoÅ›ci przysÅ‚ugujÄ… PÅ‚atnikowi wobec Instytucji poÅ›redniczÄ…cej lub Dostawcy Rachunku, zgodnie z umowÄ… zawartÄ… przez PÅ‚atnika z InstytucjÄ… poÅ›redniczÄ…cÄ… lub DostawcÄ… Rachunku oraz zgodnie z obowiÄ…zujÄ…cymi przepisami prawa.

  1. Serwis nie gwarantuje realizacji Płatności w czasie rzeczywistym w przypadku nie zastosowania się przez Użytkownika podczas realizacji Płatności do instrukcji widocznych w panelu transakcyjnym oraz na stronach Instytucji pośredniczących lub Dostawcy Rachunku.

  2. PayPro nie ponosi odpowiedzialnoÅ›ci za PÅ‚atnoÅ›ci niezrealizowane lub zrealizowane z opóźnieniem jeżeli zostaÅ‚o to spowodowane podaniem bÅ‚Ä™dnych lub niekompletnych danych przez Użytkownika, lub nastÄ…piÅ‚o to w wyniku zdarzeÅ„ niezależnych od PayPro. Użytkownik ma obowiÄ…zek zawiadomić PayPro o każdej takiej niewykonanej lub nieautoryzowanej PÅ‚atnoÅ›ci.

  3. Pośrednictwo Serwisu Przelewy24 w przekazywaniu Płatności poprzez konta Serwisu nie upoważnia Użytkownika do dochodzenia odsetek od wpłat umieszczonych tymczasowo na kontach Serwisu.

  4. Transakcja o statusie Weryfikowana podlega ocenie na podstawie kryteriów ustalonych przez PayPro w zwiÄ…zku ze Å›rodkami bezpieczeÅ„stwa finansowego stosowanymi w celu zapobiegania oszustwom, a także przeciwdziaÅ‚aniu praniu pieniÄ™dzy oraz finansowaniu terroryzmu. Czas weryfikacji może trwać do koÅ„ca Dnia roboczego nastÄ™pujÄ…cego po dniu odnotowania PÅ‚atnoÅ›ci w Serwisie. W przypadku weryfikacji pozytywnej PÅ‚atność zostanie udostÄ™pniona Akceptantowi Natomiast w przypadku weryfikacji negatywnej przekazana do zwrotu na rachunek PÅ‚atnika lub zatrzymana celem podjÄ™cia przez wÅ‚aÅ›ciwe organy dalszych dziaÅ‚aÅ„ zgodnie z przepisami dotyczÄ…cymi przeciwdziaÅ‚aniu praniu pieniÄ™dzy i finansowaniu terroryzmu.

  5. Serwis Przelewy24 nie jest stronÄ… umowy ani stosunków prawnych pomiÄ™dzy PÅ‚atnikiem a Akceptantem, w szczególnoÅ›ci umowy sprzedaży i z tego tytuÅ‚u nie ponosi żadnej odpowiedzialnoÅ›ci. W szczególnoÅ›ci nie ponosi on żadnej odpowiedzialnoÅ›ci za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiÄ…zania przez Akceptanta, jak i wobec Akceptanta za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiÄ…zania przez PÅ‚atnika.

  6. Przedpłaty

    1. PÅ‚atnik zgodnie ze statusem transakcji Do Wykorzystania, może zapÅ‚acić w Serwisie PrzedpÅ‚atÄ… utworzonÄ… w danym sklepie. W tym celu po wybraniu towaru (usÅ‚ugi) musi zapamiÄ™tać numer PÅ‚atnoÅ›ci i hasÅ‚o wskazywane na stronie pÅ‚atnoÅ›ci Serwisu. NastÄ™pnie powinien wpÅ‚acić potrzebnÄ… kwotÄ™ w dowolny sposób oraz na dowolne konto Serwisu Przelewy24 podajÄ…c jako temat wpÅ‚aty - numer PÅ‚atnoÅ›ci.

    2. Serwis może utworzyć PrzedpÅ‚atÄ™ automatycznie z pÅ‚atnoÅ›ci dokonanej przez Klienta, jeÅ›li potwierdzenie wykonania tej pÅ‚atnoÅ›ci dotarÅ‚o do Serwisu po czasie oczekiwania. Wówczas PÅ‚atnik może wykorzystać tÄ™ PrzedpÅ‚atÄ™ do zapÅ‚aty powtarzajÄ…c zakup. JeÅ›li w ciÄ…gu 2 godzin od czasu rozpoczÄ™cia PÅ‚atnoÅ›ci w Serwisie PÅ‚atnik nie otrzyma informacji o utworzonej PrzedpÅ‚acie lub potwierdzenia dokonania transakcji, PÅ‚atność tÄ™ należy reklamować personelowi Serwisu.

    3. Wpłaty w Urzędzie Pocztowym realizowane są w ciągu 1 dnia roboczego od momentu pojawienia się wpłaty na rachunku bankowym Przelewy24.

    4. PrzedpÅ‚ata może być użyta przez PÅ‚atnika do realizacji PÅ‚atnoÅ›ci tylko wówczas, jeÅ›li kwota PrzedpÅ‚aty jest równa kwocie zakupu. Użycie PrzedpÅ‚aty jako formy pÅ‚atnoÅ›ci wymaga znajomoÅ›ci numeru PÅ‚atnoÅ›ci i hasÅ‚a tej PrzedpÅ‚aty.

    5. Stan PrzedpÅ‚aty można sprawdzać na stronie Serwisu: https://secure.przelewy24.pl/przedplata

    6. Przedpłata może zostać automatycznie przekazana do określonego Akceptanta, bez konieczności ingerencji Płatnika, jeśli jest to zgodne z dodatkowymi ustaleniami pomiędzy Płatnikiem a Serwisem.

    7. PrzedpÅ‚ata PÅ‚atnika nie wykorzystana w ciÄ…gu 30 dni od daty pojawienia siÄ™ na koncie bankowym Serwisu jest zwracana Użytkownikowi z potrÄ…ceniem kosztów zwrotu. PÅ‚atnik może wystÄ…pić o natychmiastowy zwrot PrzedpÅ‚aty.

  1. Koszt zwrotu błędnej wpłaty oraz przedpłaty utworzonej przelewem wynosi 2 zł (dwa złote). W przypadku błędnej wpłaty lub przedpłaty wykonanej przez Płatnika pocztowym przekazem pieniężnym koszt zwrotu zwiększa się o opłatę przekazu pieniężnego na adres pocztowy Płatnika, wg cennika Poczty Polskiej. W przypadku błędnej wpłaty lub przedpłaty wykonanej przez Płatnika kartą płatniczą koszt zwrotu wynosi 2,9 % wartości przedpłaty. W przypadku zwrotu błędnej wpłaty lub przedpłaty na konto za granicą Polski, koszt przelewu pokrywa odbiorca. Koszt zwrotu na konto za granicą Polski wynosi 30 zł (trzydzieści złotych).
    Użytkownik chcÄ…cy skorzystać z UsÅ‚ugi zobowiÄ…zany jest do przestrzegania zapisów Regulaminu oraz przepisów prawa, a także do posÅ‚ugiwania siÄ™ swoimi prawdziwymi danymi.

  2. Zabronione jest jakiekolwiek ingerowanie w systemy informatyczne Serwisu oraz wykorzystywanie instrumentu pÅ‚atniczego przez osobÄ™ nieuprawnionÄ… lub co do której PayPro ma uzasadnione podejrzenie takiego nieuprawnionego użycia.

  3. W niektórych przypadkach, PÅ‚atnik dokonujÄ…c PÅ‚atnoÅ›ci zobowiÄ…zany jest do zapÅ‚aty na rzecz PayPro jednorazowej opÅ‚aty serwisowej, która zostanie doliczona do kwoty Transakcji pÅ‚atniczej. PÅ‚atnik informowany jest o wysokoÅ›ci opÅ‚aty w trakcie dokonywania indywidualnej zapÅ‚aty na rzecz Akceptanta z wykorzystaniem Serwisu.

  4. W przypadku gdy PÅ‚atnik jest podatnikiem w rozumieniu ustawy z dnia 11 marca 2004 r.
    o podatku od towarów i usÅ‚ug, do PÅ‚atnoÅ›ci dokonywanych przez niego z wykorzystaniem mechanizmu podzielonej pÅ‚atnoÅ›ci przewidzianego w tej ustawie (tzw. split payment) zastosowanie znajdujÄ… nastÄ™pujÄ…ce postanowienia szczególne:

    1. PayPro wyjaÅ›nia, że nie wszystkie metody pÅ‚atnoÅ›ci udostÄ™pniane PÅ‚atnikowi przy inicjowaniu pÅ‚atnoÅ›ci na stronie sklepu danego SprzedajÄ…cego, pozwalajÄ… na zastosowanie mechanizmu podzielonej pÅ‚atnoÅ›ci; w szczególnoÅ›ci zastosowanie tego mechanizmu nie jest możliwe przy metodach pÅ‚atnoÅ›ci nieopartych o przelew (np. pÅ‚atność kartÄ…);

    2. Płatnik powinien każdorazowo ocenić zasadność, celowość i prawidłowość zastosowania tego mechanizmu;

    3. wybór metody pÅ‚atnoÅ›ci należy wyÅ‚Ä…cznie do PÅ‚atnika i wyÅ‚Ä…cznie PÅ‚atnik podejmuje decyzjÄ™ czy zastosuje mechanizm podzielonej pÅ‚atnoÅ›ci, także wtedy gdy zastosowanie tego mechanizmu jest obowiÄ…zkowe;

    4. gdy Płatnik dokonuje Płatności z zastosowaniem mechanizmu podzielonej płatności, powinien dołożyć należytej staranności, aby dane podane przez niego w udostępnianym mu przez jego bank komunikacie przelewu były zgodne z danymi z faktury wystawionej przez Akceptanta dokumentującej Płatność z zastosowaniem obowiązkowego mechanizmu podzielonej płatności;

    5. w sytuacji gdy wskutek zastosowania przez PÅ‚atnika mechanizmu podzielonej pÅ‚atnoÅ›ci, PÅ‚atność wpÅ‚ynie w jakiejkolwiek części na rachunek VAT PayPro, to PayPro – w rozumieniu przepisów – jest osobÄ… innÄ… niż podatnik wskazany na fakturze, wobec czego PayPro bÄ™dzie uprawnione do wykonania dziaÅ‚aÅ„, o których mowa w art. 108a ust. 6 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usÅ‚ug, a wiÄ™c jest uprawnione do dokonania pÅ‚atnoÅ›ci na rachunek VAT tego Akceptanta wskazanego na fakturze (o ile dysponuje odpowiednimi danymi) albo zwrotu otrzymanej pÅ‚atnoÅ›ci na rachunek VAT PÅ‚atnika - podatnika, od którego otrzymano tÄ™ pÅ‚atność w kwocie otrzymanej na rachunek VAT; wybór dziaÅ‚ania jakie podejmie PayPro należy do PayPro;

    6. PayPro nie ponosi wobec PÅ‚atnika odpowiedzialnoÅ›ci w przypadku niewykonania lub nienależytego przyjÄ™cia PÅ‚atnoÅ›ci dla Akceptanta, jeżeli niewykonanie lub nienależyte wykonanie wynika z zastosowania siÄ™ przez PayPro do przepisów zwiÄ…zanych ze stosowaniem mechanizmu podzielonej pÅ‚atnoÅ›ci, w szczególnoÅ›ci jeÅ›li na podstawie art. 108a ust. 6 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usÅ‚ug PayPro zwróci pÅ‚atność PÅ‚atnikowi, wskutek czego PÅ‚atność na rzecz Akceptanta nie zostanie wykonana.

§ 1¹. UsÅ‚uga Inicjowania Transakcji PÅ‚atniczej (jednorazowe zainicjowanie transakcji) 

  • PayPro Å›wiadczy na rzecz PÅ‚atnika UsÅ‚ugÄ™ ITP wyÅ‚Ä…cznie w przypadku dokonania wyboru takiej UsÅ‚ugi na etapie o którym mowa w ust. 4 lit. a). W przypadku wyboru na tym etapie innej metody PÅ‚atnoÅ›ci niż oparta na UsÅ‚udze ITP, nie majÄ… zastosowania postanowienia Regulaminu odnoszÄ…ce siÄ™ do UsÅ‚ugi ITP.

  • Osoba zlecajÄ…ca zainicjowanie transakcji pÅ‚atniczej w imieniu innej osoby, w tym osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej, powinna posiadać peÅ‚nÄ… zdolność do czynnoÅ›ci prawnych oraz być uprawniona do dokonywania czynnoÅ›ci bÄ™dÄ…cych przedmiotem UsÅ‚ugi ITP. KorzystajÄ…c z UsÅ‚ugi ITP osoba zlecajÄ…ca zainicjowanie transakcji pÅ‚atniczej w imieniu innej osoby oÅ›wiadcza, że speÅ‚nia kryteria okreÅ›lone w zdaniu poprzedzajÄ…cym.

  • UsÅ‚uga ITP jest Å›wiadczona przez PayPro bez pobierania opÅ‚at od PÅ‚atnika, chyba że Odbiorca PÅ‚atnoÅ›ci pobiera od PÅ‚atnika opÅ‚atÄ™ za skorzystanie okreÅ›lonych metod pÅ‚atnoÅ›ci. Wówczas, o wysokoÅ›ci ewentualnej opÅ‚aty, która zostanie pobrana od PÅ‚atnika, PÅ‚atnik informowany jest przed zleceniem realizacji UsÅ‚ugi ITP. Ewentualne opÅ‚aty pobierane lub kursy walutowe stosowanie przez DostawcÄ™ Rachunku okreÅ›la umowa pomiÄ™dzy PÅ‚atnikiem a DostawcÄ… Rachunku.

  • W celu skorzystania z UsÅ‚ugi ITP, PÅ‚atnik powinien:

  • na stronie internetowej Serwisu lub na stronie internetowej Odbiorcy wybrać opcjÄ™ dokonania PÅ‚atnoÅ›ci z wykorzystaniem UsÅ‚ugi ITP; PayPro wyraźnie oznacza metody pÅ‚atnoÅ›ci oparte na UsÅ‚udze ITP; metody nie oznaczone w taki sposób nie opierajÄ… siÄ™ na UsÅ‚udze ITP

  • wybrać swojego DostawcÄ™ Rachunku z listy dostÄ™pnej po przekierowaniu PÅ‚atnika na stronÄ™ internetowÄ… PayPro;

  • zaakceptować Regulamin oraz podać dane i zÅ‚ożyć oÅ›wiadczenia woli niezbÄ™dne do Å›wiadczenia UsÅ‚ugi ITP.

  • Z chwilÄ… akceptacji Regulaminu przez PÅ‚atnika zostaje zawarta Umowa.

PayPro inicjuje transakcjÄ™ pÅ‚atniczÄ… zgodnie z unikatowym identyfikatorem, którym jest numer Rachunku okreÅ›lony w umowie pomiÄ™dzy PayPro a OdbiorcÄ….

ÅšwiadczÄ…c UsÅ‚ugÄ™ ITP PayPro inicjuje transakcjÄ™ pÅ‚atniczÄ… niezwÅ‚ocznie, nie później niż w czasie [15 minut] od otrzymania kompletu wymaganych danych. Maksymalny czas wykonania transakcji pÅ‚atniczej okreÅ›la umowa pomiÄ™dzy PÅ‚atnikiem a DostawcÄ… Rachunku. PayPro nie gwarantuje inicjacji transakcji pÅ‚atniczej w czasie, o którym mowa w zdaniu pierwszym niniejszego ustÄ™pu w przypadku weryfikacji transakcji zgodnie z postanowieniami ust. § 1 ust. 15 Regulaminu.

PayPro odmawia zainicjowania transakcji płatniczej, jeżeli:

Płatnik nie dokonał uwierzytelnienia lub nie podał danych uwierzytelniających zgodnie z ust. 7 lub dane uwierzytelniające są nieprawidłowe, nieaktualne, niekompletne, zablokowane, zastrzeżone albo z innych przyczyn nie umożliwiają uwierzytelnienia w Interfejsie Dostawcy Rachunku;

Dostawca Rachunku odmówiÅ‚ PayPro dostÄ™pu do Rachunku lub dostÄ™p do Rachunku jest z innych przyczyn niemożliwy;

zainicjowanie transakcji płatniczej z Rachunku skutkowałoby nielegalnym lub nieuprawnionym dostępem do Rachunku;

PayPro korzystajÄ…c z Interfejsu Dostawcy Rachunku polega na procedurach uwierzytelniania zapewnianych PÅ‚atnikowi przez DostawcÄ™ Rachunku. KorzystajÄ…c z UsÅ‚ugi ITP PÅ‚atnik powinien uwierzytelnić siÄ™ wobec Dostawcy Rachunku oraz autoryzować inicjowanÄ… przez PayPro transakcjÄ™ pÅ‚atniczÄ…, a jeżeli wymaga tego sposób korzystania z Interfejsu Dostawcy Rachunku – podać PayPro dane uwierzytelniajÄ…ce niezbÄ™dne do zainicjowania transakcji pÅ‚atniczej.

  • Korzystanie z UsÅ‚ugi ITP jest dozwolone wyÅ‚Ä…cznie w celach zgodnych z przepisami prawa i Regulaminem.

  • Zabronione jest inicjowanie przez PÅ‚atnika transakcji pÅ‚atniczych, jeżeli PÅ‚atnik nie jest uprawniony do dysponowania Å›rodkami z Rachunku.

  • PÅ‚atnik nie może odwoÅ‚ać zlecenia pÅ‚atniczego po udzieleniu PayPro zgody na zainicjowanie transakcji pÅ‚atniczej. W przypadku odwoÅ‚ania przez PÅ‚atnika zlecenia pÅ‚atniczego lub jego niewykonania z innych przyczyn, PayPro może dochodzić od PÅ‚atnika kwoty transakcji pÅ‚atniczej.

  • Zasady odpowiedzialnoÅ›ci Dostawcy Rachunku za nieautoryzowane transakcje pÅ‚atnicze zainicjowane w ciężar Rachunku okreÅ›la umowa miÄ™dzy PÅ‚atnikiem a DostawcÄ… Rachunku.

  • Zakazane jest przesyÅ‚anie z wykorzystaniem UsÅ‚ugi ITP treÅ›ci o charakterze bezprawnym.

Prawem wÅ‚aÅ›ciwym dla Umowy oraz dla stosunków pomiÄ™dzy PayPro a PÅ‚atnikiem przed zawarciem Umowy jest prawo polskie. Jeżeli PÅ‚atnik nie jest konsumentem, do Umowy nie stosuje siÄ™ przepisów o usÅ‚ugach pÅ‚atniczych, których wyÅ‚Ä…czenie w stosunkach z podmiotami innymi niż konsumenci jest dopuszczalne zgodnie z tymi przepisami.

Płatnik może odstąpić od Umowy bez podania przyczyn i bez zapłaty jakiejkolwiek kary z tego tytułu
w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Termin uważa siÄ™ za zachowany, jeżeli oÅ›wiadczenie o odstÄ…pieniu zostaÅ‚o wysÅ‚ane przed jego upÅ‚ywem. OÅ›wiadczenie o odstÄ…pieniu powinno zostać zÅ‚ożone na piÅ›mie albo przesÅ‚ane wiadomoÅ›ciÄ… e-mail na adres: serwis@przelewy24.pl. Prawo odstÄ…pienia od umowy nie przysÅ‚uguje konsumentowi w przypadku caÅ‚kowitego wykonania UsÅ‚ugi ITP przez PayPro na żądanie konsumenta przed upÅ‚ywem terminu, o którym mowa w zdaniu pierwszym niniejszego ustÄ™pu.

§ 2. Reklamacje

  1. Reklamacja Użytkownika może być zgÅ‚oszona w formie wiadomoÅ›ci elektronicznej wysÅ‚anej na adres serwis@przelewy24.pl lub poprzez elektroniczny formularz kontaktowy dostÄ™pny na stronie internetowej pod adresem: https://www.przelewy24.pl/kontakt/reklamacja. ReklamujÄ…cy zgÅ‚oszenie reklamacyjne może również zÅ‚ożyć w formie pisemnej przesyÅ‚kÄ… pocztowÄ… na adres: PayPro SA, ul. Kanclerska 15, 60-327 PoznaÅ„, lub bezpoÅ›rednio w jednostce organizacyjnej wskazanej przez PayPro, w której znajduje siÄ™ Biuro ObsÅ‚ugi Klienta. Rozpatrywane sÄ… również reklamacje zgÅ‚oszone w formie ustnej: telefonicznie lub osobiÅ›cie do protokoÅ‚u w trakcie wizyty reklamujÄ…cego w siedzibie PayPro.

  2. PayPro zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w czasie nie dłuższym niż 15 dni roboczych. Czas rozpatrzenia reklamacji może ulec wydłużeniu w przypadku konieczności uzyskania dodatkowych informacji, nie dłużej jednak niż do 35 dni roboczych od dnia otrzymania reklamacji.

  3. SzczegóÅ‚owe informacje dotyczÄ…ce trybu wnoszenia i rozpatrywania reklamacji można sprawdzić na stronie https://www.przelewy24.pl/reklamacje

§ 3. Postanowienia koÅ„cowe

  1. Informacja dotyczÄ…ca prawa dochodzenia roszczeÅ„ na drodze sÄ…dowej zawarta jest w informacji dotyczÄ…cej procedury reklamacyjnej, o której mowa w § 2 ust. 3 Regulaminu.

  2. Informacja dotyczÄ…ca sÄ…du wÅ‚aÅ›ciwego do rozpoznawania sporów pomiÄ™dzy PayPro SA a Użytkownikiem zawarta jest w informacji dotyczÄ…cej procedury reklamacyjnej o której mowa w § 2 ust. 3 Regulaminu.

  3. CzynnoÅ›ci dokonywane w ramach Serwisu Przelewy24 nie majÄ… charakteru czynnoÅ›ci bankowych. PrzystÄ…pienie do Serwisu nie jest zwiÄ…zane z otwarciem rachunku bankowego w rozumieniu Kodeksu cywilnego (ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, Dz. U. z 1964 r., Nr 16, poz. 93 z póżn. zm.) oraz ustawy z 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 1997 r. Nr 140, poz. 939).

  4. Zabronione jest wykorzystywanie Serwisu do obsÅ‚ugi pÅ‚atnoÅ›ci za sprzedaż towarów lub Å›wiadczenie usÅ‚ug niezgodnych z przepisami prawa, w szczególnoÅ›ci naruszajÄ…cych prawa wÅ‚asnoÅ›ci osób trzecich, jak również nie dopuszczonych do obrotu handlowego na terenie Unii Europejskiej, jak i wykorzystywanie do obsÅ‚ugi pÅ‚atnoÅ›ci z tytuÅ‚u dostÄ™pu do treÅ›ci pornograficznych.

  5. PayPro S.A. w zwiÄ…zku z wykonywaniem pÅ‚atnoÅ›ci poprzez serwis Przelewy24 przetwarza dane osobowe. Przetwarzanie danych odbywa siÄ™ zgodnie z przepisami prawa, zwÅ‚aszcza przepisami RODO. SzczegóÅ‚owe informacje dotyczÄ…ce przetwarzania danych osobowych, w tym obowiÄ…zków i uprawnieÅ„ zwiÄ…zanych z ich pozyskiwaniem i przetwarzaniem, zawarte sÄ… w informacji zamieszonej na stronie internetowej https://www.przelewy24.pl/obowiazekinformacyjny.

  6. Administratorem danych osobowych Użytkowników Serwisu Przelewy24 jest PayPro SpóÅ‚ka Akcyjna z siedzibÄ… w Poznaniu przy ul. Kanclerskiej 15, 60-327 PoznaÅ„.

  7. Osoby wykonujÄ…ce pÅ‚atnoÅ›ci przez Serwis Przelewy24 wyrażajÄ… zgodÄ™ na otrzymanie potwierdzenia dokonania PÅ‚atnoÅ›ci w formie maila. Serwis zobligowany jest przepisami prawa do wysyÅ‚ki tej informacji. Na wniosek Użytkownika, PayPro dostarczy powyższÄ… informacje w postaci papierowej na adres wskazany przez Użytkownika, przy czym wiąże siÄ™ to z opÅ‚atÄ… w wysokoÅ›ci wynikajÄ…cej z kosztów administracyjnych.

  8. W przypadku gdy dokonujÄ…c Transakcji PÅ‚atniczej Użytkownik wybierze takÄ… metodÄ™ pÅ‚atnoÅ›ci, w ramach której ubiegać siÄ™ bÄ™dzie o przyznanie mu kredytu konsumenckiego przez InstytucjÄ™ poÅ›redniczÄ…cÄ…, z wykorzystaniem którego to kredytu konsumenckiego nastÄ…pi zapÅ‚ata dla Akceptanta w ramach tej PÅ‚atnoÅ›ci, wybór taki oznaczać bÄ™dzie, iż PÅ‚atnik poleca PayPro przekazanie przez PayPro do takiej Instytucji poÅ›redniczÄ…cej danych osobowych PÅ‚atnika zgromadzonych w zwiÄ…zku z przetwarzaniem tej PÅ‚atnoÅ›ci, które to dane sÄ… niezbÄ™dne dla tej Instytucji poÅ›redniczÄ…cej do podjÄ™cia dziaÅ‚aÅ„ zmierzajÄ…cych do zawarcia umowy tego kredytu konsumenckiego i uruchomienia tego kredytu w celu dokoÅ„czenia PÅ‚atnoÅ›ci.

  9. Regulamin jest nieodpłatnie udostępniany każdemu Użytkownikowi na stronie Serwisu lub na stronie Akceptanta, przed dokonaniem płatności.

  10. PayPro zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiany obowiązywać będą od dnia ich opublikowania na stronie Serwisu.

  11. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym Ustawy o usługach płatniczych.

bottom of page